ユダヤ人と言語 Jews and Languages

みんな何かでマイノリティ。鴨志田聡子のブログです。All of us are minorities. By Satoko Kamoshida

外大イディッシュ2020年度無事終了のご報告

Today was the last day of my Yiddish class at the University. Thank you very much for your support from all over the world. In my class, finally, we read two short stories like one of khelm together. I was very happy and I felt students got something from this class. It was new and good that we also read three sayings in Ladino this year.Today was the last day of my Yiddish class at the University. Thank you very much for your support from all over the world. In my class, finally, we read two short stories like one of khelm together. I was very happy and I felt students got something from this class. It was new and good that we also read three sayings in Ladino this year. A student majoring Spanish became our leader! Peaceful reading makes people happier, I believe.

無事に東京外国語大学での今学期のイディッシュ語のオンライン授業を終えました。学生がぐんぐん成長してました。30人でよくがんばりました!最終的には、ヘブライ文字で短いイディッシュ語のお話を読めるまでになりました!いろんな言語を専攻する人たちで協力して、話の文脈を考えながら理解して。。。なんとも楽しかったです。みんなに会えなくなるのが寂しいけれど、無事やり遂げられてほっとしました。皆様ご協力応援ありがとうございました!!